07 May 2011

bbq 3DDP

Akhirnya... 
Dapat pun update blog. Letih teman menunggu wireless KSJ ni elok.

Ikut entry sebelum ni, aku g pasar beli ayam untuk persiapan BBQ kan. HAH!

Nasib baik jadi. Sebab aku dengar khabar angin kus-kus dari kolej, ramai yang tak nak join. Sabo je ler...

At last, pada 4 MEI 2011, berhimpunlah kami semua di mana?? untuk bbq...

hehehehe... di belakang surau... 

wahhh alim tak kami? alim kan.

Bukan sebab apa, belakang surau privacy sikit. Lagipun ada paip. Senang nak membasuh nanti.

Ikut kan Rabu hari tu, aku balik dari rumah dengan semangat nak study. YEAHHH!
Tapi apa kan daya, lepas Zuhur, jiran sebelah ni mengajak pergi NSK pulak beli barang. AISHHH.
Lepas tu, pergi carre4 pulak. Sampai kolej, dah Asar. Lepas tu terus siap-siap barang untuk bbq. 
Then, terus turun untuk menyibukkan diri kat teman-teman yang payah naa hidupkan api. hehehe...

Kesian meka, comot-comot dek arang. Aku??? 
Biasalah teman, tolong kipas-kipas jer. 
EH menyala tau api. Jangan main-main. Kencang ni aku kipas guna dulang. hahaha

Gitu gini gitu gini, siaplah semua yang perlu dibakar. Ada ayam (wajib lah ni), sosej, jagung, bebola ayam, burger, marshmallow (cehhh). heaven makan malam tu. HAH tambah lagi satu, haiii nasi goreng!

Dah makan-makan, kitorang tak kemas dulu. 

Mai kumpul sini mai. Kita buat bulatan. Luahkan perasaan masing-masing sepanjang 3 tahun dalam 3DDP ni.

huhuhu sesi macam ni buat aku lemah. Kalau tau dari awal, siap dah buat skrip.
Dapat pulak malam tu, main random jer pilih sesiapa yang kena cakap. ADUH!

Contoh>>

Kenangan manis : "Dapat kenal dengan korang semua. Dapat hidup dengan korang. Sebab aku ni tak duduk asrama." 
Jadi takde lah rasa sepanjang hari, sepanjang minggu hidup bersama. Betul tak? Kalau kat sekolah dulu, jumpa dari pagi sampai tengah hari. Paling lama pun petang. Kalau weekend lagi lah tak jumpa. Ni kalau kat sini, pagi, petang, siang, malam, nampak muka kau ajer... huhuhu

Kenangan pahit : Aku tercakap kenangan pahit aku ialah malam bbq tu. Silap lah wei. Sebenarnya malam bbq tu, adalah kenangan manis & pahit. Sebab apa?

Time manisnya, kita semua berkumpul untuk sem last ni kan. Buat kerja sama-sama. Gelak ketawa. HAHAHA.

Cuma part pahitnya, ada beberapa yang tidak mengjoinkan diri. sob sob. Sedihlah jugak. Bila lagi nak ada moment macam ni. Tapi tak kisah lah. Yang penting KITA ENJOY!!!

Next plan >> Reunion 5 tahun akan datang. NANTI KAN...

Terima kasih kepada semua yang telah melibatkan diri...

Mintak maaf daripada semua. Memang aku selalu terkasar bahasa. Bukan 'ter', memang saja nak kasar bahasa. huhuhu. Terlebih terkurang harap dimaafkan. 
MAAF! MAAF! MAAF!

**********************************

Ada 4 jenis orang yang aku dapat perhatikan.

1. Suka menganjurkan program. BAGUS! 
2. Suka melibatkan diri dalam program. BAGUS juga.
3. Suka mengkritik, tapi akhirnya terlibat dengan program. QUITE good.
4. Suka mengkritik, dan akhirnya tak terlibat langsung dalam program. NOT good!

Pilihlah korang jenis yang keberapa. 

(1) sangat memerlukan (2), sebab kalau (2) takde, program tak jadi, betul tak?
 
(1) jugak perlukan (3), sebab kadang-kadang idea orang jenis (3) ni bernasss dan masuk akal.

(2) pun perlukan (1), sebab kalau (1) takde, bosanlah (2).

(4), hang p main jauh-jauh na.


2 comments:

syufaa said...

wahh..reunion lg 5tahun..yg join nti msti camni:

1. dah kawen
2. dah ada anak
3. dah jd engineer

whahahahahha!! =)

Danish. said...

1 and 2 :) hehe suke buat reunion or majlis untuk kawan di high school :)