13 December 2010

aku percaya kata hati

assalamualaikum...
hola hola... dah lama tak update. dari selasa hari tu.

aku baru sampai dari penang.
tujuan utama adalah menghadiri kenduri kahwin kawan kakak aku...

dan tujuan selebihnya adalah untuk menyedekahkan duit kepada hotel, kepada tuan punya kereta sewa. membuat sumbangan ikhlas kepada PLUS. menabur duit kepada Shell. membuat tukaran duit dengan pasembor. dengan char kuey teow. dan yang last, menjampi duit menjadi JERUK!


jalan-jalan = suka hati =habis duit

dan aku still, mengeluarkan duit HANYA membayar parking dan membayar extra bed. keh keh keh
ini lah yang diberi nama 'student fare'(adakah?!).



ini bukti nya...

kitorang duduk kat hotel GOOD HOPE INN, Georgetown.

nak dijadikan satu cerita 
satu je yer...

aku, abang dan akak aku jer yang pergi. mak abah dan lagi seorang brother aku tak pergi. jadi, agak susah nak ke mana-mana lah kan. dalam kepala dah nampak rapid PENANG jer. breakfast pagi sabtu hari tu pun, puas jalan kaki jer. sob sob sob. bagai kehilangan mak ayah. melilau tergelak-gelak tak tentu pasal.
nasiblah kat hotel tu boleh sewa kereta. dapatlah mr. kancil sebijik. jadilah...

kejap-kejap call mak. kejap-kejap call abah. kejap-kejap mak abah call. aish! tau pun risau. dah tu tak nak datang ke?!

aku rasa macam terkena hukum karma. kah kah kah...
tiap kali aku tanya mak,
"mak jadi datang sini tak?"

mak always said like this...
"tak tau lagi. tengoklah dulu."

huaaa. ni ayat aku dulu time mak tanya nak pergi johor tak. wa kena beb!!!

abang aku yang seorang lagi pun ada call. dia cakap dia balik kampung dengan kawan(Hafiz). 
oklah. kalau ikut logik, for sure mak abah tak dapat datang. abah kerja. kena standby 24hours. tak dapat cari orang nak ganti. tak kan mak drive sesorang dari KL ke Penang. wohooo! tak mungkin.
tapi hati aku tetap yakin yang mak akan datang! chewahhh

see!!! aku turun dari bilik, nak keluar sabtu malam ahad semalam, aku nampak 3 makhluk kat reception.
memang nak kena. mak, abang dengan Hafiz. sabar je lah. tapi aku suka! HA HA HA

hari ni pulak, kenduri kahwin abang kawan abang aku. kat kulim.
ho ho ho... cuti sekolah memang untuk orang menggatal(jangan marah.. heeee).
sabtu ni kawan aku bertunang pulak.

aku doakan jodoh korang semua berkekalan hingga ke akhir hayat... amin.

-----------------------------

*anak-anak sedara aku dah balik rumah masing-masing. yihaaa! aku balik kampung esok akan terasa keamanan kedamaian ketenangan. hi hi hi...

takde lah. akan sunyi sepi lah nampaknya... walaupun degil! erggghhh rasa nak piat piaattt jer telinga. tapi aku still sayang diorang nih.


2 comments:

SINGALAUTMETRO said...

selamat balik..

syufaa said...

hahaha..suke ko..musim kawen ni..nasik minyak je le aku mkn..