05 December 2010

emak suruh kemas rumah

jom ramai-ramai tengok filem Aku Tak Bodoh. tidak mengecewakan. tidak menghampakan. tidak merugikan. ( bagi sesetengah pihak lah. mungkin setengah pihak lagi kata " tidak menguntungkan " heee). aku tidak menyesal membelanjakan duit aku untuk membeli POPCORN jer.  yang lain abang aku sponsor. hahaha. sesekali bawak anak-anak sedara.

tapi aku KETAWA. aku SEDIH. aku TERHARU. aku SIMPATI. aku KAGUM. good job!


-----------------------------------------------------------------

aku tinggal berdua jer dengan akak ni. abang aku kerja.
ohoi sungguh rajin engkau.

mak abah dan abang lagi satu kat johor. tengok sedara kawen.

aku pun pelik kenapa aku tak excited macam selalu. kalau dulu, pantang dengar mak abah sebut selain negeri sembilan & selangor, kalau aku dalam bilik air pun aku boleh menyahut :

"mak bila mak? bila nak pergi? nak pergi naik apa?" hu hu hu

nampak tak? betapa excited nya aku...

tapi dalam seminggu ni mak duk tanya hari-hari :

"nak pergi johor tak?"

dan hari-hari jugak aku jawab :

"tengoklah dulu. tak tau lagi."

keh keh keh. mak bengang tak mak???

sampaikan sebelum pergi semalam pun mak tanya lagi. dan jawapan aku still sama.

"tengoklah dulu. tak tau lagi."

padahal aku bukan ada buat apa-apa pun kat rumah. hi hi hi...
tapi aku ada satu alasan yang aku kira sangat kukuh.

"aku malas nak drive ok!"

aduh! anak derhaka kah aku?!

ok tak pe. mak balik nanti nak mintak ampun mintak maap pasal tak ikut.



dan jugak nak mintak ampun dan maap, sebab lepas ni mungkin buat lagi. LALALALA~~

pagi tadi tanya akak.
"kita nak buat apa kat rumah eyh hari ni?" ( dalam hati, kalau dapat jenjalan pekena wayang satu dua, heaven )

"dah, tak yah nak pikir susah-susah. mak suruh kemas rumah."

"owh. ok!" ( sambil senyum paksa rela )

tadi pergi Giant, macam-macam beli.





hah macam-macam lagi lah. kalau malas jugak, no comment lah. ini semua akak aku yang nak buat.
aku dah cakap awal-awal. aku nak bersihkan kipas dengan aircond jer...

10 comments:

Tamar Hijau said...

hahahaha....kemas jagn x kemas.....

lily said...

ble lg nk rajin ipah..hehehe

SINGALAUTMETRO said...

patutlah nobita dan doraemon takut nak datang kat Malaysia...makin banyak giant kat malaysia ni..bahaya betul.

SINGALAUTMETRO said...

patutlah nobita dan doraemon takut nak datang kat Malaysia...makin banyak giant kat malaysia ni..bahaya betul.

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

ko sama je ngan aku rupanya

sarah said...

jangan jadi tanggang pah..ahaha
filem aku tak bodoh tu, aku tak tengok tajuk lagi tapi tengok poster pun aku dah menyampah.ahahaha

memang la ko tak rugi,kalau abg ko yg belanja

Amir Syahir said...

16---91..bagus tu..hhaaa

Unknown said...

cuti ni aku kene gastrix.. adeh.. dh dua ari.. :(

Princess Feyqa said...

best ke cite tu? sedih x? wuuu

she will be love said...

tlg kemas umah aq!!