13 December 2010

tekad sem depan

alhamdulillah. selak-selak keputusan exam. banyakkk jugak lah A. tapi kenapa mesti berteman benda alah ni '-'.? dalam tujuh subjek, 5 subjek ada '-'. aish. memang tak dapat lah aku tersenarai dalam DL sem ni. sob sob... ada sikit sedih. sikit jer. takpe... boleh usaha lagi. ada satu sem lagi kan. chaiyok!!!

tiba-tiba rasa insaf kejap. menyesal nya tak study betul-betul. kenapa aku ni malas sangat? tak ambil pengajaran daripada sem-sem lepas. suka buat kerja last minute. suka berpoya-poya. arghhh! kalau study lebih sikit, baca lebih sikit. mesti dapat punya. sipi-sipi jer lagi. memang power lah peribahasa orang dolu-dolu kan?! sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tidak berguna. (peribahasa ni memang setia di sisi sejak sem 1. hahaha)

aku tekad, sem depan perlu berubah. harus. mesti. pasti!
mulai sekarang kena beli buku untuk sem depan. nak start study. baru advance. kan?
boleh lecturer puji melambung sampai ISS.
baru aku jadi hebat. baru boleh menunjuk kat kawan-kawan. boleh ibu cerita satu kampung yang anak dia dapat 4flat(betul ke? huhu).

kringgg! 
kringgg!!

eri(my bro) calling...

"wei, jom tengok narnia 3D malam ni. kat IOI."

"boleh-boleh. nanti aku book tiket."

habis bertempiaran tekad aku sem depan. cisss

niat suci anda harus di 'hold' hingga diberitahu kemudian. mungkin sehingga sem depan bermula. kah kah kah...

tak payah lah nak terhegeh-hegeh study time cuti nih. orang dah bagi cuti tuh, cuti je lah puas-puas.

lagi pun basikal telah direpair. basikal itu perlu di lanyak sebaik mungkin. apek itu kata, kalau basikal tak guna, pasti rosak. RM120 untuk basikal, bagi aku seperti 12ribu dalam nilai mata wang seorang pelajar.

5 comments:

Zulfahmi Abidin said...

alahai.relax lah.slagi boleh enjoy2 la dulu.lambat lagi nk final kot.baru nk start sem.bhahahah (evil evil evil)

Terkini: Berite sensasi jam pukul berape tah aku tak ingat | Result aku dah keluar. Kenape ade subject FB-zik pulak nie | Lepak Mamak

syufaa said...

hahaha..ko simpan peribahasa tu utk sem dpn..skg lupekan dulu.. :))))

Unknown said...

woi.. nak ikut tgk narnia!!!

SINGALAUTMETRO said...

selamat berusaha. lebih kuat lagi sem depan.

Nas said...

ehh..nape '-' tuhh????
aku pon xdpt DL gak..hu