23 September 2010

hargailah mereka

1st of all. nak story skt psl url blog aku ni. stupanaseh? apa menatang tu? huhu. aku sendiri tak penah dengar. korang penah ke? hebat la kalau penah. taip dlm pakcik makcik google pun no result tau. nak tau aku dpt word ni drpd mana? haha. drpd mimpi woo. tidur tgh2 hr buta ni lah dpt nya. aishhh apa ke pelik lah url blog aku. xpe lah asl kan jgn aku yg pelik sudah. nnt org lain lak susah.
td kan syida pgl la aku dgn ika g blk dia. tau apa yg dia nk tnjuk??!! fulamak!!! dahsyat oooo. korg kalau tgk nangis pny la ak cnfirm. hahaha. shhhh rahsia. x mo bg tau. wek2. :P. nak tau tny syida. hahaha. x de lah. td syida tnjuk video anak NAZA kereta tuh kahwin. memang gempak habis. sermat seyh. duit belanja buat semua tuh leh bg aku x? aku x yah blaja lg duk goyang kaki kat rumah. half milion ok! betul x syida? ish sbnr nya apa yg ak nak story bkn psl ni. sori yer. citer sal lain lah. tuh nampak x tajuk kat atas tu? 
----------------------------------------------
makcik sapa lah ni? huhu
haha. sapa ni? bkn mak cik aku. bkn mak cik kamu. tapi... mak cik cleaner...apa ke jadah2 nya aku letak pic dia besar2 sini. huhu. sajalah nak story skt. alang2 x tau nak buat apa senja2 kala ni hah. pagi tadi dan pagi2 kebiasaanya lah kan. bila nak bertolak ke kelas.(eh main tolak2 sampai ke?). selalu lah jumpa makcik2 cleaner/akak2 cleaner. x kire lah floor aku ke ground floor ke. tgh2 jalan tu ke. asalkan ada yang pakai baju label AZAM URUS(tema warna syarikat diorang lah) tu confirm lah tanpa berdolak dalih lagi itu lah makcik cleaner UTM. "ee busuk. tutup hidung." selalu x cakap gitu? jangan tipu lah. ngaku jer sebab aku pun penah buat. hehehe. yelah tau2 je kan apa yang diorang bawak. tolak tong2 yang besar gedabak tu sana sini. masuk lift. tengah2 jalan air leleh2. eeyeekk. dengan bau2an lagi.
eh ni gambaran melampau sangat. huhu

aduh! terseksa hidung. sampaikan ada segelintir umat nabi muhammad sekarang pandang serong kat cleaner2 ni. yelah diorang bawak sampah. benda busuk kan. kita ni duk pakai lawa2 bawak buku mahal2 dressing tip top minyak wangi ratus RM. nak pegi kelas je pun. mana standard dengan diorang. pakai uniform. pegang penyapu. tolak tong sampah. pegang benda busuk2 lendir2. pegang penyapu, mop. uish! kita nak ke? tau2 dah guna, dah makan, buang je dalam tong sampah. yang kita tau esok2 pagi cleaner2 ni kutip. betul x??
tapi penah fikir x? cuba bayangkan diorang semua ni pun nak masuk U macam kita. nak belajar tinggi2 sampai tingkat 4. eh lain plak peginya. nak lawa2 wangi2. siapa yang nak kutip sampah? nak mop lantai? korang ada nak buat?? 
tulah nak habaq mai kat sini. nun baca balik tajuk aku tuh... diorang x mintak jadi sebegitu.
"tidak ku duga lahir ke dunia~~tidak ku duga jadi begini~~bukan ku pinta jadi keliner~~bukan ku rayu bantu simpati"(ak keje ni ad gaji lah. x mintak korg pun) ahaks! lirik by stupanaseh...

aduh penat gak taip2 ni. oleh itu, aku akan sambung bila2 aku ter'rajin'. tadaaa.

to be continue...




No comments: