27 September 2010

hargailah mereka..

salam. hai selamat masih malam lagi. hehehe. aku ingin terus menghargai orang sekeliling. bak kate aku seblum ni, mak abah tok sah citer lah yer. sejak lahir sampai mati pun tak sudah nak hargai mak abah. INGAT! keredhaan Allah terletak pada keredhaan ibu bapa. itu lah yang perlu dicari sepanjang hidup ini yer kawan2 semua. ok2 tak mau citer panjang lebar tinggi. stret to the point. orang seterusnya. taraaa!!!

giant terminal 1 s'ban
eh sape ni yer? memang tak de kena mengena LANGSUNG dengan aku. yer aku tau. pertalian darah apatah lagi pertalian agama. memang tak de. kenal pun tak. sebelum tu, harap dimaafkan atas pengambilan gambar secara curik2 ni. hehehe.
inilah salah seorang pekerja giant kat seremban. one day aku pegi tu, saje gatai tangan nak amek gambo budak ni. kalau korang tengok pun dah boleh agak kan keadaan dia macam mane. tapi cube bayangkan kesungguhan yang ditunjukkan.

untuk makluman, tiap kali waktu makan, mak die bawak makanan, makan same2 ngan die kat giant ni. aku tak tau umo die, name die n wat ever lah. maklumat ni aku dapat daripada sumber yang boleh dipercayai bersama bukti(x dpt di tunjukkan. maaf). selalu aku tengok kan, orang sindrom ni, tak leh wat keje ke. selalu begantung ngan orang lain ke. tapi budak ni telah mengubah pendapat aku selama ni. aku kagum ngan die. syabas! aku tak kan mudah membuat penilaian terhadap orang lain dengan sewenang2 nya. i'm sorry...

--------------------------------------------------------

cerita dipisahkan kerana ni nak citer benda lain lak. hehehe. alkisah tentang rumate tersayang. sayang?! yes i sayang u so much. walaupun tak pernah dengar dengan kate2 daripada mulot aku sendiri kan. perlu ke? tak perlu la. cukuplah kau tau. nape tadi? ko nangis pegi bilik sebelah? aku tau kau ade masalah. aku jenis yang tak suke nak tanya2. walaupun aku tak sebuk duk tanye2, tapi dalam senyap2 aku tau. walaupun bukan semuanya. at least aku tau. prihatin lah jugak. ahaks! ada ape2, boleh citer kat aku. tapi memang terus terang aku bagitau, aku memang tak pandai tak reti nak advice orang. tapi untuk dengar citer, on jer. aku penah dan boleh kate selalu gak tengok kau nangeh. kau penah tengok aku nangeh tak? mungkin penah sekali due. sebab aku banyak nangeh dalam bilik air or atas katil seblum tido. aku pandai cover. sebab time dulu2, mostly aku nangeh sebab family. bukannya ada masalah besar pun, tapi hati ku sensitif. hukhuk.

aku nak kau tabahkan hati. muhasabah diri. tenangkan hati. berlatih pujuk diri sendiri. supaya dapat sedapkan hati. aku selalu buat macam tu and its work! believe me ok! trust me as your rumate.
aku penah cube untuk tak balik rumah selalu, kesian kau tinggal sorang2 dalam bilik, tapi tak boleh. nak buat macam mane... aku lebih pada keluarga... tapi , at least aku tak main lari2 tanpe bagi tau kan. hehhe.
ok lah paling penting mintak tolong lah kat ALLAH. gerenti dapat punye. tapi bukan on the sport lah. hanya ALLAH yang tau bile masanya.
untuk itu, percayalah

ujian yang ditimpakan oleh ALLAH terhadap hambaNya, adalah mampu untuk diatasi.
pertolongan adalah daripada ALLAH, orang sekeliling cume medium penyampai pertolongan tersebut.
syukurlah dengan kehidupan sekarang. ambil iktibar daripada sekeliling.
kadang2 aku boleh nampak pengajaran daripada sekian orang yang bodoh kat atas dunia ni.

love u ika!

pesanan ini adalah bukan untuk korang semate2, tapi lebih kepada aku sendiri. setiap orang pasti tak leh lari daripada pelbagai masalah kan. ini lah warna warni kehidupan. walaupun aku suke warna biru je, tak suke hijau & kuning. aku kene pujuk diri dan terima warna sekeliling aku yang pelbagai. begitulah kehidupan. hidup kite bukan dengan benda2 yang kite suke je kan?! betul tak apa yang bagitau? betullah... hehehe. alhamdulillah aku masih bernafas saat ini menikmati segalanya di bumi ini...










*aduh nape serius malam ni. maaf2. huhuhu. dah tak leh nak kawal.

No comments: