14 February 2011

aku kedekut. so what?

assalamualaikum... hai hola semua...
kabare today??

hah hari ni plan nak tengok teater. dengan member seangkatan kat U ni. apa barang tak pergi IB kan? dekat jer... wat malu jer nanti orang tanya. huhu

harga tiket daripada RM30 hinggalah ratus-ratus. untuk kesedaran diri sebagai seorang pelajar yang berhemah dalam berbelanja, kita pilih yang paling murah ok! hahaha... janji dapat masuk IB...

ok hari ni sebenarnya nak update pasal aku jer. huhuhu tak mahu skema... (boleh ke?)

aku nak bagitau sikit lah. aku bukan nak kedekut tak tentu pasal yer. ni lah tuduhan budak-budak time sekolah dulu. sob sob. sedih. selalu kata aku kedekut ilmu. tiap kali aku ajar, diorang kata tak paham. last last aku malas nak ajar, kata kedekut ilmu. cesss. jahat!

lagi satu, sesiapa nak pinjam barang-barang aku, ambik lah. pinjam lah. tapi jaga lah baik baik. barang orang kan. ada kadang kadang tuh, aku bagi terus... hehehe sebab apa? 
sebab murah... 

tak pun, kalau asek nak pinjam pinjam pinjam... baik ambik jer. pegang dulu. jaga elok elok. kalau rasa memang dah tak nak guna lagi, baru pulangkan ok!

tapi, kalau barang barang yang agak mahal, yang bagi fikiran korang aku pun nak guna, pinjam kejap, then bagi lah balik. sebab aku belum keluarkan istilah, "I beli ni untuk U". hihihi sorry yer. straight to the point.



lagi, kalau aku bagi barang barang aku macam baju ke kasut ke seluar ke apa apa yang untuk dipakai. dont worry my dear. semua tuh masih elok lagi. yang aku baru pakai 2 3 kali. tak pun yang memang aku tak pakai pakai lepas beli.  
mana yang dah berkurun dalam almari atau yang aku dah pakai selalu, walaupun still elok. aku tak bagi punya. even kat sedara aku sendiri pun aku tak bagi.

then, kalau ada barang barang yang aku tak simpan dalam tempat tertutup, dipersilakan untuk digunakan. tapi, lepas guna letak balik. hehehe. buat macam mana aku buat. yaaa 100% same. wahahaha. tak de lah. at least jangan nampak serabut.

contoh lah, macam sejadah kan. aku lipat macam mana. aku sangkut macam mana. yang ni kat luar ke. kat dalam ke. bila nak solat tuh, sejadah tu mengadap sini ke. mengadap sana ke.

contohnya, dulu lah kan. ok aku tak kisah kalau nak guna, guna lah. aku lipat telekong punyalah elok. sampai dia guna, gitu gini gitu gini, sangkut kat almari.

pergghhhh mendidih.

kalau ada barang barang yang telah aku rosakkan. sila bagi tahu. aku boleh ganti. dont talk talk back. 
hahaaha....

kalau ada duit yang belum aku ganti, tolong bagi tau jugak. nanti apa aku nak jawab kat akhirat.

kalau ada hutang budi yang belum dijelaskan, pun boleh bagi tau. kalau termampu, boleh repay. 

duit pun sama. sebab ada lebih, aku pun bagilah pinjam kat sorang ni. dia kata tak de duit nak makan. nak bayar itu ini. nak dekat setahun dah. tak inform apa apa pun. rasa nak call tanya, tapi kesian pulak. baru dapat inform tadi, hilang beg pulak. tak de duit nak makan. kalau kau baca blog aku ni, please text me. sebab duit belanja mak abah aku bagi, bukan untuk kawan kawan. heeeee... aku pun perlu duit. faham tom?

oleh sebab itu, aku pun kurang suka nak pinjam barang orang. huhuhu sebab syarat syarat aku sendiri, aku jadi takut nak pinjam. buatnya korang lagi teliti serta terperinci. aduh!

*kalau cardigan, ada ke yang sanggup bagi terus???

arrggghhh! ini cerita lama. huhuhu

1 comment:

Sesopie said...

Weyh,aku dapat byk brg dr ko dah..tenkiyu

weyh,aku x byr RM 5 lg aritu duit makan..japgi akuu byr..terasa dan terlupa lak!hahahah..sori pah..

lebiu