15 February 2011

kau lah ni... eh aku ke... eh kau lahhh

assalamualaikum and very good morning to ALL.

hola I update lagi. You know why??? hehehe guess guess guess...


Ini sebab aku kat rumah lah. WiFi macam light speed(ye ke?). heee. Tapi rasa masih tak cukup. Lagi laju ada tak?

Ada. Ada.

"Mak, jom tukar UniFi. Barulah canggih manggih."




Dalam sedar tak sedar, apabila kita berkata/bercakap/ber-ngumpat/berseloroh tentang seseorang, kita actually berkata-kata tentang diri kita sendiri.

Ini bukan pendapat aku tahu. Ini aku petik daripada beberapa artikel yang aku baca. And make sense. *Kantoi*

Eleh mengaku je lah. Buat apa nak malu kan?! Orang yang berani mengaku kesalahan ialah seorang yang berani. YEAYHHH!

Baru aku sedar, betapa susahnya untuk mengawal diri daripada tak berkata pasal orang lain. AISHHH.

Dah namanya pun manusia. Kau baik sangat ke? cisss macam HAReMMM...

Perubahan mengambil masa yang lama. Slow slow. Janganlah buat perubahan mendadak.

ZUPPPPP!!!

Oh mak kau!!! Terkejut orang nanti.

Inilah gunanya muhasabah diri. Sebelum tidur, kita digalakkan memaafkan orang lain. sob sob sob...
Fikir apa yang telah dilakukan sepanjang hari. Baik buruk nya. Effectnya.
Dan jangan lupa untuk merancang keesokan hari pulak. Tak de lah bangun bangun tidur muka blank.

Oh sudah sudah sudah...
Siapa yang kenal aku, pasti meluat membaca entry ini. hahaha...
Kau fikir aku sebaik ini?!

HEH. Buang cepat-cepat fikiran sebegitu. Kerana entry ini khas untuk aku.

Iyer... Sebab aku ni memang suka menyesal lepas buat. Tak nak berfikir sebelum bertindak.

OK. Akan cuba merubah diri slow slow... Please follow me...

dan

dan

dan

Korang jangan ingat korang tu dah baik sangat. hihihi... Muka memang nampak baik. Tapi hati belum tahu.

Jangan selalu terperasan. Ish aku ni lagi baik daripada dia. Dia tu macam &%^$#$@$%...

Tengok balik ayat kat atas.

Kalau kita cakap pasal orang, maknanya kita cakap pasal diri sendiri.

FEHEM tum???

3 comments:

syufaa said...

ouhh..btol3! aku ase aku pon camtu jgk.. =.="

she will be love said...

oh..bile mak ipah berkata2

Duniakuabstrak said...

tak Lebih tak kurang perangai buruk baik kita ada daLam diri setiap orang Lain

sebab itu kaLau nak mengubah sesuatu kaum kita kena ubah diri sendiri duLu