30 November 2010

aku nak jadi macam abah. boleh?!

4 pagi tadi, aku bangun nak pegi toilet, dengar abah bising-bising bertalipaon kat hall.

tadi tanye mak, abah p mana?

cesss ade orang india bergaduh. tak de keje lain!

memang macam tu lah selalu nye. sikit-sikit gaduh.
kalau nak gaduh pun, cube lah cari mase awal sikit. ni orang tengah tidur, baru nak gaduh. hu hu

lagi satu, kalau bab mati-mati nih.
lagi tak kire mase. ade tuh, abah aku baru menjejakkan kaki ke dalam rumah...

"hello jen, ni ade orang vietnam mati. gantung diri."

nape tak nak gantung diri time office hour tadi?
adeh!!

ade tuh, orang bangla terbakar lah. orang myanmar lah. ape lah itu lah ini lah.

tapi, kenape orang malaysia tak de? bukanlah tak de sebenarnye. kurang.
sebab trend sekarang. . .
|sembelih|kelar|tikam|
itu baru malaysia ok! abah aku tak handle kes macam tu. itu kes bunuh.

kadang-kadang kesian kat abah. baru sampai rumah, ade orang call. bile balik kampung, tak sempat bermalam kene balik KL balik. kalau pegi bercuti, rancang 3 hari jadi 2 hari. tapi kalau pegi sabah/sarawak kan. siap pesan kat abah.

"sila off handphone anda!"


hi hi hi. melainkan abah sanggup nak bayar duit tiket yang berkali-kali ganda mahalnya daripada tiket promosi, semata-mata nak jumpa orang yang dah mati. huh!

kalau dah macam ni gayanya seorang anggota polis, kenapakah aku mengentan-ngentan nak jadi polis wey?

meh sini cek nak habaq mai...

aku memang sukaaa polis. nak jadi polis. nak jadi macam abah. adik-beradik lelaki abah aku, semua polis. anak-anak diorang pun mewarisi kerja bapak diorang. jadi, abang dan kakak aku tak jadi polis, rasa macam aku yang harus mewarisi abah aku. ecececeh...

lagi-lagi kalau dapat bahagian macam abah aku handle sekarang. kes orang-orang mati ni kan.
aku tak kan jumpa orang yang sama setiap kali ada kes.
hahhh...! nak tau sebab apa?!


tak kan orang yang dah meninggalkan dunia hari ni, muncul lagi esok. aduh!
ha ha ha

8 comments:

SINGALAUTMETRO said...

SATU cadangan yang bagus...abah jadi AIO, ifah jadi IO. Masuk polislah bagus...mula-mula inspektor, pastu cif inspektor, pastu asp, pastu dsp, pastu supt, pastu ACP, pastu SAC, pastu DC, pastu Commisioner 4 bintang woohh...jadi IGP perempuan pertama.

Ifah said...

wahhh. bagus2. hi hi tq

sarah said...

murninya cita-cita ko ifah.
takpe,aku sokong dari belakang.

she will be love said...

ni yang abah syg pah lbih ckt ...
hehehe

Sesopie said...

Ayah i juruteknik. I nak jd engineer laa. Like father like daughter kan pah

Zulfahmi Abidin said...

tak sngke jgk jumpe blogger yang cite2 jadi polis.tapi keje mcm ayah kau kan bahayer.yelah.bakar2 semua.ish.takut aku..

Terkini: Pakar IT Zaman Teknologi Tinggi | Apelah Dosa Aku Dapat Kawan Macam Kau Nie | Besok Kau Dah Tua Kau Tahu La

Encik MT said...

go go caiyokkk caiyokkkk!

Encik MT said...

go go caiyokkk caiyokkkk!