15 November 2010

keliru tak ingat

hari ni tetiba teringat kenangan kat PLKN cancun park, pasir mas, kelantan.
markah 86% tuh...
al kisah nye gini. kem aku terdiri daripada warge kelate sendiri, perak dan aku dari selangor.

firstly, mintak maap yer warge kelate.
bukan ape, aku MASIH paham cakap orang perak. hu hu hu

antare perkataan yang meng konfiuskan aku sepanjang berada di kem selame 2 bulan 11 hari :

"ifah, g basuh mangkuk ni. dah cemar."
hah, cemar nape pulak. bukan kite gune mangkuk ni makan megi jer tadi?
penyelamat (orang selangor yang study kat kelantan) > bukan maksudnye gitu ifah. cemar tuh maksudnye kotor lah.

aiyakkk. itu macam ka?!

lagi...

"ifah, kau kate nak pegi kedai lalu."
eh, tak lah. aku nak g kedai sekarang ni lah. wat pe nak pegi lalu.

wakakaka. lalu means sekarang kan?
hampeh

dan lagi... ni kalau jumpe makcik makcik sane

"kamu duk ngaji mane?"
owh, kat negeri sembilan dulu. tapi sekarang khatam dah. (aku pikir khatam al-quran daa)
dush!

dan banyak lagi sebenarnye yang tak mampu nak diingat.

5 comments:

SINGALAUTMETRO said...

hahaha...kau ni lawaklah ifah..orang kelate jangan marah. Seronok dengar orang kelantan cakap. Betul. Secara peribadi saya rasa halus cara dia orang bercakap...kadang-kadang terasa nak belajar dan cakap loghat dia orang. tapi manolah ado maso.

Ifah said...

haha. sy x nk belajar ckp diorg. ckp la loghat ape yg sy ade. identiti ni. huhu

syufaa said...

hahaha..aku plak tingat time aku kt plkn..tp aku takde prob cmni sbb kat perak..tmpt aku lahir..hikhik..

Sesopie said...

eh,mak aku cakap belajar pun ngaji seyh! Ada persamaan org perak nan kelate upenye

lily said...

aku pon xpham ckp org kelate..
sory org2 kelate..
huhu..

aku pn slalu jmpe mkcik2 tnye dah hbis ngaji blom n aku pkir bnde yg sme mcm ko pkir ipah..
hahaha