20 October 2010

bosan

arghhh!!! lambat nye ika ngan syida ni sampai kampus. sampai 2 entry aku boleh buat hari ni. semua dah buat. bace kosmo. prepare presentation. lalu-lalang kat facebook. blog walking. post entry. ni post lagi. aduh... hah! aku tau ape yang aku tak buat lagi hari ni... 
-makan-
ok. itu belum terlaksana lagi. aku memang tengah lapar. huhuhu... eh makan itu kan penting. kite makan untuk hidup. siape hidup untuk makan, itu orang tak berguna name nye. ceh! lebih baik jangan hidup.

tetibe teringat kat orang yang gemuk-gemuk. huhuhu. bukan nak ngutuk bukan nak perli. tiap orang ade kelemahan sendiri. tapi kan... kenape mereka gemuk? hihihi... soalan yang munasabah kan. tak kan munasarawak pulak. hahaha. ok mengarut tuh.

kadang-kadang pelik pun ade. orang gemuk ade yang makan sikittt sangat. tapi gemukkk pulak. ade jugak orang yang kurus kering tapi makan banyakkk. macam mane tuh? mungkin tahap metabolisme yang tak tentu arah.
aku tau, orang yang gemuk mesti ade niat nak kurus kan. eyh siape yang nak gemuk?? ade?? berisi boleh la. maksud aku yang dah sampai tahap obes ni. kesian kat diorang. susahnye nak bergerak. susah nak cari baju, seluar. nak pergi tempat sane-sini pun terhad. jadi pemalas. or malas itu punca mereka gemuk? ops!!!
no comment. kalau dah gemuk. suke kunyah makanan ringan depan TV, depan pc. duduk saje kat rumah. tak nak keluar rumah exercise. sah! memang tak de usaha nak turunkan berat badan. harap kat mulut jer kate, nak kurus... nak kurus... tapi??!!

ade jugak bile dah gemuk... ade usaha nak turunkan berat badan. contohnye jalan kaki petang-petang. keluar exercise. jangan la harap dapat berlari macam orang lain. step by step kan. kalau betul-betul niat nak kurus, mesti ade orang nak tolong punye. cube sabar sikit yer.

dan tolong yer sangat-sangat pade insan-insan yang luar biase badannye. pakaian tu bagi la sesuai sikit. yer aku tau, yang kurus pun kene jugak pilih pakaian yang elok-elok. tapi selalu aku tengok, yang gemukkk ni lah suke pakai baju terlebeh-lebeh sangat. sedar-sedar sikit badan kamu tu macam mane. huhuhu. malu lah nampak itu ini. baru pempuan yang tengok. cube tanye pendapat lelaki??!! hurmmm...

*pesan untuk akak aku ni. cepat lah usaha turunkan berat badan anda. nak kawen dah tahun depan. aku tak nak jadi pengapit kalau kamu tak kurus. nanti takut pelamin robohhh. hahaha.
memang ade berani post sini. sebab akak aku tak de FB n blog. ngeh.. ngeh..

alamak!! tengah blog walking aku jumpe ini blog same dengan template dengan aku daa. hahaha. tak pe lah. share eyh... berkongsi itu kan menambah kasih sayang. hahaha...

No comments: