09 October 2010

caklempong always

ish ape lah mak cik ni panggil aku fifa dalam FB. mak cik ooii. ifah laa. kalau ifa pun boleh terima lagi kot. ni fifa pegi nye. arggghhh tak suke.. tak suke.. tak nak approve mak cik! heh dah lah anaknye pun ade dalam FB. tak dapat nak menyetan lebeh-lebeh. huhu. dah lah mulut kepoh. aish!!! semak... semak... esok balik kampung kalau jumpe mak cik ni... :
"owh ye ke mak cik ade add?! saye dah lame tak online FB."
kahkahkah. die bukan tau pun kan aku online ke tidak.

jauh benor lari nye name aku ni
setahu aku lah kan, fifa bukan pasal bola ker? fifa world cup kan?! erm. redha je lah...

-------------------------------






ok! yang sebenar-benarnye, nak bagi tau pasal esok luse ni. I ade show u know! cak lempong la... pe lagi.. ahha. orang kawen... 
10.10.10
huh! tarikh keramat. memang ramai kot pilih tarikh ni. pas tu letak hantaran pun RM 10,101.01.
hah lebih kureng gitu lah kan. akak aku plak kalau ade jodoh insyaALLAH tahun depan. nak buat 9.10.11. ok tak? tarikh lawa gak tuh. mintak-mintak jadi lah yer. amin...

macam ni lah cak lempong tau. depan tuh jurulatih aku
ni lari tajuk dah. tettttt!
ahad ni gue ade show meh. rumah orang kawen. main cak lempong. ketok-ketok tiga jam = RM50. ade sape-sape nak bagi? aku pun main nak have fun jer. bukan pikir untung pun. lagi satu, saje nak beronok-ronok ngan membe sekolah. bukan selalu dapat jumpe kan. at least dapat hilang tension.

lame seyh join grup kebudayaan skolah aku ni. nak masuk tujuh tahun kot. sayang giler nak tinggalkan. ape-ape hal grup ni mesti diutamakan. tak leh nak bincang-bincang dah. 'semuja dance theatre'.
tapi terkilan gak, ape ke hal lah 'dance' je ade? cube letak 'semuja dance ketuk-ketuk theatre'. hahaha. sudah la. asalkan aku dapat main. tolak tepi semua tu.

touching gamba tak de nih... sob..sob
aku tau. memang ramai pandang serong kat budak-budak kelab budaya ni. aku kat dalam aku tau lah kan. memang betul kelab budaya ade nye budak-budak yang ter'over' sosial nye. cikgu sekolah memang aim kat kami. erm lantak lah kome. aku enjoy je. tapi lek ar kan. kalau dah baik(ahaks!! orang lain tak puji) macam aku ni, kawan ngan budak jahat macam mane pon. tak kan tepengaruh lah. yang mudah tepengaruh tu tak pandai jage diri. lupe daratan! macam bagus! uwekk! boleh blah!

tapi serius best bile join kelab ni. dapat bejalan sane-sini. heaven la jugak. budak lain mane dapat. sori lah. bye-bye jer.
lagi satu nak citer bab study. ade mase-mase show atau petandingan, selalu gak nak dekat-dekat test or final. kitorang rilek je boleh skor. budak-budak yang haram nak join ape-ape kat skolah lagi teruk. tak heran lah kalau mane yang aktif, tak leh nak skor kan. orang kate, ade alasan lah gak. ni yang duk study hari-hari. ngadap buku jer pagi petang siang malam. markah ciput. huh! memang kene gelak tebarai-barai ngan aku. bukan nak belagak bai. tapi macam poyo giler studyyyyyy jer. takde mase tuk benda lain. ish tulun lah. open your mind please. 

bile masuk U, aku perasan perbezaan homo-homo sapien yang aktif dan tidak dalam berpesatuan, lain cara komunikasi. yang aktif, agak kurang malu nak betegur sape atau bekawan dengan budak-budak kos lain. hahaha. ngaku tak? kalau yang jenis tak aktif, almaklumlah, dalam kelas jumpe orang same. roomate pun class mate. bile mase nye nak join budak kos lain. bile kite aktif berkelab, kan gabung je mane-mane kos. baru lah jumpe macam-macam kawan. tak de lah boring. kalau gaduh ngan classmate, nanti senang. leh cari dak kos lain. kan?! hihihi. tak de lah duk sorang-sorang...



No comments: