02 October 2010

jangan!! nanti mak mati

hah? nape mak nak mati pulak? ade orang nak bunuh ke? mak bunuh diri ke?

owh tidak... ini cume cerita dulu-dulu kala. time skola rendah dululah. time otak tengah weng-weng sikit. hahaha

cuak je bace tajuk ni kan. tibe-tibe aku teringat zaman gonjeng dulu time skola rendah. alkisah tentang kaler pensel. agak-agak korang penah kene tak dengan kawan-kawan korang dulu?
aku ni suke gak la main kaler-kaler dulu. saje mempraktikkan ape yang cikgu ajar kan. dengan semangat aku dengan kerajinan aku tahap gaban ni, aku pun bantai asah kaler pensel atas bawah. padahal dah sah-sah la time beli dah siap dengan mate skali kan. tapi duk gatai tangan, nak jugak asah pangkal nye pulak. orang rajin kan??!! asah punye asah... sampai skola kawan aku sound..
"wei tak baik lah asah kaler pensel atas bawah macam ni"
"asal lak?"
"nanti mak kau mati...!"

adohai... budak kecik pecaye je lah. nasib baik aku time tu baru asah satu due jer.. pas tu aku tak buat dah. takut lah mak aku mati! hahahaha... senget punye kawan?! mane die bace entah pasal benda alah ni...

----------------------------------

lagi satu citer. kalau tengah meniarap kan. jangan angkat kaki!
penah dengar ke? penah buat? of kos slalu... mak kau mati tak? hahaha.. aku pun selalu buat gak.. alhamdulillah mak aku tengah bebel laa ni. ish... peliklah.. mane ilham diorang dapat citer2 ni semua. 
maybe time die buat macam tu, nampak kurang sopan kot. tu lah mak diorang marah. 
"jangan dok angkat2 kaki macam tu! kau nak mak mati ke?!"
mungkinlah kot. lebih-lebih lagi kalau anak pempuan kan. mestilah nak ayu-ayu. sopan. ahaks!
tapi peliknye, sampai skang aku takut nak angkat kaki bile meniarap. huhu karut punye kepercayaan. senget!!

**********************
lagi satu masalah. hahaha. lagi karut khurafat punye hal. kalau kaler pensel dah pendek. kau gi tanam kaler pensel tu dalam tanah. nanti tumbuh lagi panjang, tak payah beli kaler baru..!!!
wakakakakakakakakaka!!!!!!
memang pelik punye citer. tapi aku buat jugak. berkurun aku tanam, tak panjang-panjang pun. sengal punye kawan!!!

ok tak mau percaya fakta-fakta karut gini tanpe usul pekse. tetttttttt
bukan fakta name nye ni. AUTA!!!!!




No comments: