11 October 2010

jangan pilih kasih

uish. aku duk selalu citer pasal kelab budaya kat sekolah jer kan?! ape salahnye, hari ni aku nak story pulak sal kelab yang aku join kat UTM ni sejak tahun satu. 'kelab kaunseling dan kerjaya' (KKDK). erm walaupun hanye setahun jagung dalam kelab ni, banyak bende yang aku dapat sebenarnye. macam-macam aku belajar gak. cume yang berbeza hanye lah masa penglibatan dan bidang nye.

kelab budaya kat sekolah dulu, lebih kepada kesenian dan hiburan. lebih enjoy la senang kate. kkdk pulak lebih kepada perkhidmatan. percuma maybe. ops. bukan ape, memang betul pun. hahaha.

terus terang lah yer. mane-mane show aku join sejak 2004 dulu, ade income. really sorry to say. kkdk sekarang macam lebih aktiviti suke rela. hahaha. what ever lah. yang penting aku dapat belajar something. komunikasi bertambah baik sejak join kkdk. kalau dulu, malu-malu. cikgu jer yang selalu uruskan kitorang. cikgu kene stay sampai kitorang habis show. tapi sekarang tak lagi. bile masing-masing dah besar. dah boleh buat sendiri. pas cikgu hantar kitorang, cikgu blah. kitorang jer lah sendiri deal dengan tuan rumah. cikgu datang bile kitorang call nanti, itu pun sebab nak kene angkut barang-barang.

itu lah sedikit sebanyak faedah yang aku dapat daripada kkdk buat mase ni. nak kate erat silaturrahim ke, kerjasame ke, tuh sume dah rase dari awal lagi. jadi, macam tak berape heran. cume aku tekankan, komunikasi semakin baik.

lagi satu, dalam kkdk, tiap program ade sijil. kan?! tuh yang best. segala jawatan dapat pegang. dapat rase buat itu ini. dalam kelab budaya ni pulak, dapat sijilnye nunnnn....hujung tahun kitorang form 5 hari tu. huhu.

sebab dalam kelab budaya ni, walaupun aktiviti kumpulan lain, contohnye, budak tarian ade show or pertandingan, kami ni budak caklempong ke, gamelan ke, kompang ke. mesti ade same-same nak tolong. tak kesah lah keje banyak ke tidak. contohnye, iron baju ke. siapkan barang ke. ade tu yang tukang mekap. yang tak tolong ape-ape pun buleh duk menyibuk sekali. hihihi.

itu lah yang best. walaupun tarian je yang ade show, cikgu panggil satu kelab. "siape nak ikut?" hah! siape ade kenderaan sendiri boleh pegi jugak. owh. tak de pilih kasih punye.

budak yang buat hal pun, pas kene basuh cukup-cukup dengan cikgu, mai join kelab balik. no hal lah. small matter. malas nak ambik kisah. pandai-pandai pikir. kalau rase dah penat, boleh kuar kelab any time. kalau terase bosan duk rumah, nak join balik. sile kan masuk ke studio kembali...

kenangan yang tak kan pernah lupe.
ok aku tak sabar-sabar tunggu hujung sem ni. cepat lah. nak serah jawatan dah ni. hahaha. aku nak bagi surat-surat yang aku simpan bertimbun dulu, aku dah sedekah kat penyangak. soft copy pun kene sebat sekali. aish. ape nak bagi ni kat budak-budak baru??! senarai name je lah ade... huhuhu...

ok syida dah marah... tadaaa... got to go

1 comment:

syufaa said...

haha..sume xsbr nk turun takhta..tmsuk aku.. =_=!